גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 005-2004

מקדמות מס הכנסה לשנת 2004

סעיף 175 לפקודת מס הכנסה קובע כי כל נישום חייב לשלם בכל חודש מקדמות על חשבון המס לאותה שנה בשיעור מסוים ממחזור עסקאותיו או בסכום קבוע בכל חודש.

  1. כללי

    סעיף 175 לפקודת מס הכנסה קובע כי כל נישום חייב לשלם בכל חודש מקדמות על חשבון המס לאותה שנה בשיעור מסוים ממחזור עסקאותיו או בסכום קבוע בכל חודש.

    משרדנו בוחן את שיעור המקדמות שנקבעו ללקוחותינו ופועל לבטלם או להקטנתם לפי תחזית המס לשנת 2004.

    בעקבות שינוי שיטת המס והמעבר מהשיטה הטריטוריאלית לשיטה הפרסונאלית, תושב ישראל חייב במס גם על הכנסותיו שנצמחו או הופקו מחוץ לגבולותיה של מדינת ישראל. לאור מציאות המס החדשה, יובאו בחוזר השינויים הרלוונטיים בעקבות הרפורמה במס:

  2. השינויים בדיווח בפנקס המקדמות

    הגדרת המונח "מחזור עסקאות" הורחבה ועתה יש לכלול בשדה הרלוונטי כל הכנסה עסקית בישראל ומחוץ לישראל וכן כל הכנסה שחישוב המס בגינה נעשה לפי מדרגות המס.

    ההכנסות שיש לכלול בשדה "מחזור עסקאות" כוללות בין היתר הכנסות מעסק, משלח יד, ריבית, דמי שכירות והכנסות אחרות כהגדרתן בסעיפים 2 ו – 3 לפקודה.

    ההכנסות אותן אין לכלול בסכום "מחזור העסקאות" כוללות בין היתר הכנסות ממשכורת, רווח הון לפי חלק ה' לפקודה, מס שבח, רווחים מניירות ערך לפי חלק 3 ה' לפקודה, ריבית מפיקדונות וחסכון אם נוכה המס בגינם במלואו.

  3. השינויים בתשלום מקדמות מ"הכנסות מיוחדות"

    1. החל משנת המס 2004 יש לשלם מקדמות גם לגבי הכנסות בשיעורי מס מיוחדים, בנוסף להכנסות עסקיות.

    2. התשלום יבוצע בנפרד לגבי כל הכנסה.

    3. לשם ביצוע התשלום יש להזמין ממשרד מס הכנסה, שוברי תשלום מתאימים לגבי כל הכנסה.

    4. הכנסות מיוחדות כוללות:

      הכנסות מדמי שכירות בישראל בשיעור של 10%, דמי שכירות מחוץ לישראל בשיעור של 15%, ריבית מפיקדון בחו"ל בשיעור של 15%,הגרלות והימורים בשיעור של 25%, ריבית על ניירות ערך זרים בשיעור של 35%,דיבידנד מחברות זרות בשיעור של 25%, דיבידנד על ניירות ערך זרים בשיעור של 35%,הכנסה שטרם חולקה מחברה נשלטת זרה בשיעור של 25%.

    5. מועדי התשלום של המקדמות – הכנסות מדמי שכירות בישראל החייבות במקדמות בשיעור של 10% ישולמו תוך 30 יום מיום קבלת ההכנסה.

      יתר המקדמות – אחת לחודש או אחת לחודשיים בהתאם לתדירות בה נדרש הנישום לשלם מקדמות עסקיות רגילות.

    6. המרת ההכנסה מחו"ל תיעשה לפי השער היציג ביום בו התקבלה ההכנסה בפועל.

  4. דיווח ותשלום מקדמות באמצעות האינטרנט

  5. ניתן יהיה לדווח ולשלם מקדמות באמצעות האינטרנט. זיהוי השובר יעשה עפ"י מספר התיק ומספר סידורי שמוטבע על גבי פנקס המקדמות. התשלומים יעשו באמצעות כרטיסי אשראי או באמצעות העברה בנקאית. ביצוע התשלום יעשה דרך אתר האינטרנט של מס הכנסה בכתובת www.mof.gov.il/itc או באמצעות אתר שע"מ בכתובת www.shaam.gov.il.

  6. שינוי גובה המקדמה

  7. הגדלת, הקטנת וביטול המקדמה ניתן לבצע באמצעות משרדנו בת"א דרך מחשב שע"מ או עפ"י בקשה שתוגש למשרד השומה.

    את הטפסים ניתן להוריד מאתר מס הכנסה בכתובת שצוינה לעיל (טופס מס' 2216/א).

  8. בירור שיעורי ניכוי מס מספקים

    במהלך שנת 2003 פתח אגף מס הכנסה שירות חדש לציבור הנישומים והעוסקים לבירור שיעור ניכוי במקור של ספקים ונותני שירותים, לפי מספר תיק.

את הבירור ניתן לבצע באתר שע"מ או באתר מס הכנסה או באמצעות משרדנו.

לפרטים והבהרות ניתן לפנות לרו"ח חן שחרור במשרדנו בת"א.