גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 039-2016

הרחבת הסדר הביניים לבניה למגורים בקיבוץ מתחדש

לקראת ישיבת מועצת מקרקעי ישראל שתקיים ביום 18.4.2016 פורסמה באתר רשות מקרקעי ישראל הצעה לעדכון הסדר הביניים שנקבע בהחלטה 1425 בדבר בנייה למגורים בקיבוצים אשר קיבלו החלטה על שיוך דירות לפי החלטה מועצת מקרקעי ישראל 751.

ההחלטה הורחבה גם לקיבוצים מתחדשים שקיבלו החלטה על שיוך שלא לפי החלטת מועצה 751.

להלן דברי ההסבר להחלטה כפי שהובאה באתר רמ"י:

"החלטה זו מעדכנת את הסדר הביניים שנקבע בהחלטת מועצה מספר 1425 בדבר בניה למגורים בקיבוצים אשר קיבלו החלטה על שיוך דירות לפי החלטת מועצת מקרקעי ישראל מספר 751.
הסדר הביניים הורחב גם לקיבוצים מתחדשים שקיבלו החלטה על שיוך שלא לפי החלטת מועצה מספר 751.
בהתאם להחלטת מועצה מספר 1425 על מנת להכנס להסדר הביניים על הקיבוץ להודיע מראש על כוונתו להצטרף לאחת מחלופות השיוך. מאחר ולעיתים הליך קבלת החלטה כאמור הינו מורכב וממושך, מוצע להוסיף מסלול נוסף להסדר הביניים אשר יאפשר את הבניה עבור חברי קיבוץ חדשים עוד בטרם קבלת התחייבות של הקיבוץ לגבי כוונתו להצטרף לאחת מהחלטות השיוך (1411, 1477 או 751). דהיינו, בטרם החליט הקיבוץ על חלופת השיוך שהוא מבקש לקדם.
בהתאם למסלול זה הקיבוץ לא נדרש להודיע מראש על כוונתו להצטרף לאחד מהסדרי השיוך הקיימים בהחלטות המועצה. לפיכך, החבר החדש יידרש להעמיד ערבות בנקאית עבור מלוא התשלום (91% בכפוף להנחות אזור). במידה והקיבוץ לא יצטרף לאחת מהחלטות השיוך עד המועד הקובע, הערבות תחולט והמגרש יוקצה לחבר החדש בתשלום מלא.
מדובר בחלופה נוספת לצד החלופה הקיימת לפיה הקיבוץ מתחייב מראש וכתנאי להסדר להצטרף לאחד מהמסלולים ולפיכך, החבר החדש נדרש להעמיד ערבות בנקאית בגובה 200,000 ש"ח בלבד."

לפרטים נוספים ולהבהרות ניתן לפנות למשרדנו בת"א.