גרסת הדפסה
מושבים מספר: 115-2015

הקצאת מים לישובים כפריים לגינון ציבורי בתעריף מופחת

בעקבות החלטת מועצת רשות המים, ישובים כפריים יהיו זכאים להקצאת מים לגינון ציבורי בתעריף מופחת. להערכות מוקדמת, טרם פרסום הכללים ברשומות, הוציאה רשות המים הנחיות להגשת בקשות להקצאות לגינון.

להלן עיקרי הדרישות:

(1) "הצהרה של מורשה חתימה של צרכן המים לגינון בישוב, על גבי טופס 3 המצ"ב לפיה בכל הגנים הציבוריים, ששטחם עולה על 50 מטרים רבועים, מותקנת מערכת השקיה יעילה עם קציבת זמן בצירוף מד- מים, קציבת כמות מים או שילוב של שניהם, המאפשרת השקיה נפרדת לפי קבוצות צמחים בהתאם למנת המים הדרושה להם (להלן מערכת השקיה יעילה).

(2) אישור של ספק מים * בישוב, על גבי טופס 3 המצ"ב, כי כל המים המסופקים לגנים הציבוריים נמדדים במערכת מדידה המודדת בנפרד את הכמות המסופקת לגינון ציבורי, וכי כל דמי המים הנגבים על ידו הנם לפי התעריפים הנקובים בכללי תעריפים לספקים מקומיים ואינם פחותים מהתעריף המקסימאלי לפי אותם כללים.

(3) העתק מחשבון המים האחרון ששלח ספק המים* בישוב אל צרכן המים האחראי על הגינון הציבורי. מובהר, כי על פי הכללים הזכות לקבלת הקצאה לאספקה בתעריף מופחת ניתנת רק אם אין זהות בין ספק המים ביישוב לגורם האחראי על הגינון הציבורי בישוב ורק אם קיים תשלום בפועל לספק המים עבור אספקת המים לגינון ציבורי.

(4) פירוט שטחי הגנים הציבוריים, בהתאם לטבלת כמויות השקיה לפי אזורים וסוגי צמחיה. מנהל הרשות הממשלתית יפרסם באתר האינטרנט של הרשות הממשלתית את רשימת היישובים המצויים בכל אזור גיאוגרפי: (ראה מפת אזורי השקיה באתר רשות המים / חיסכון במים / גינון)

 לעניין סעיפים 3 2 המונח "ספק" מתייחס לספק מים בתחום היישוב ולא לספק ראשי כגון מקורות."

ראוי לציין כי נוסח הכללים שפורסמו לשימוע אינו מאפשר לחלק מהישובים הכפריים לקבל מים לגינון ציבורי בתעריף מופחת:

- ישובים שבהם אין הפרדה בין צרכן המים לגינון לספק המים –ישובים קהילתיים.
- ישובים שאינם מחייבים את הגינון הציבורי בתעריפי תקנות –נכון להיום 9.559 ש"ח למ"ק.
לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר יעקב צ'סנר במשרדנו בת"א.

רצ"ב: טופס 3