גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 051-2014

אספקת כמויות מים נוספות לחקלאות בשנת 2014

רשות המים פנתה לציבור בהזמנה להשמיע עמדתו להצעתה לתיקון כללי המים (בשימוש במים באזור קיצוב) (הוראת שעה), התשע"ד – 2014.
רשות המים פנתה לציבור בהזמנה להשמיע עמדתו להצעתה לתיקון כללי המים (בשימוש במים באזור קיצוב) (הוראת שעה), התשע"ד – 2014.

כוונת הכללים לאפשר לספקים באזור המערכת הארצית לחרוג מכמות המים השנתית המוקצית להם כל עוד הם עומדים בתנאים כלכליים מסוימים וכל עוד המסגרת הכוללת של ההקצאה באזור המערכת הארצית לא תיפרץ.

צריכה חקלאית מורחבת

"2. ראה מנהל הרשות הממשלתית כי מצב מאגרי המים במערכת הארצית והיקף הצריכה של הכמות הכוללת של מים שפירים שהוקצו למטרת חקלאות לשנת 2014 באזור המערכת הארצית (להלן - הצריכה הכוללת של מים שפירים לחקלאות) מאפשרים זאת, רשאי הוא להתיר לבעל רישיון הפקה המספק מים מן המערכת הארצית, להפיק או לספק כדין, בתקופה שעד יום ט׳ בטבת התשע״ה (31 בדצמבר 2014), מים שפירים למטרת חקלאות בכמות של עד 30% מעל כמויות המים השפירים הנקובות למטרה זו ברישיונו לכל מקור מים (להלן - היתר לאספקת כמות נחרגת) אם נתקיים לגביו התנאי המתאים, לפי העניין:

(1) קבועים לגבי המים שהוא מספק תעריפים לכמות שמעל לכמות המוקצית.

(2) קבועים לגבי המים שהוא מפיק היטלי הפקה נפרדים לכמות שמעל לכמות המוקצית."

מובהר כי בכללי מקורות יש תעריף לחריגה מהקצאה אך בתעריפי היטלי ההפקה הנקבעים ע"פ התוספת השניה לחוק המים. טרם אושר השינוי המדרש בועדת הכספים וייתכן ובכוונת רשות המים לנצל מצוקת החקלאים ללחץ על הכנסת לאשר התיקון לחוק.

אספקת צריכה חקלאית מורחבת לצרכן של מפעל קולחים

"3. (א) מנהל הרשות הממשלתית רשאי לתת לבעל רישיון הפקה, היתר נוסף לאספקת כמות נחרגת לצרכן קולחים, בתקופה שעד יום ט׳ בטבת התשע״ה (31 בדצמבר 2014), אם נתקיימו לגביו התנאים הבאים:

(1) הקצאת מי הקולחים של צרכן הקולחים נמוכה ממכסת הבסיס שלו ממפעל הקולחים;

(2) צרכן הקולחים ביקש לאשר עבורו אספקה של מים שפירים ככמות שמעל לכמות המוקצית.

(3) על פי הנתונים הקיימים בידי מנהל הרשות הממשלתית לגבי הצריכה הכוללת של מים שפירים לחקלאות, מתן היתר נוסף לאספקת כמות נחרגת לא יביא לחריגה מהכמות הכוללת שנקבעה כאמור;

(4) נתקיים לגבי בעל רישיון ההפקה התנאי המתאים, לפי העניין, מהתנאים הקבועים בסעיף 2(1) או(2).

(ב) מנהל הרשות הממשלתית יקבע את הכמות המותרת לאספקה במסגרת ההיתר לפי סעיף קטן(א); הכמות האמורה לא תעלה על ההפרש שבין מכסת הבסיס של הצרכן ממפעל הקולחים לבין ההקצאה הנקובה עבורם ממפעל הקולחים ברישיון ההפקה לשנת 2014."

מגבלת אספקה

"5. אספקת מים לפי היתר לאספקת כמות נחרגת שניתן לפי סעיפים 2 או 3 תהיה בהתאם ליכולת ההנדסית לאספקת המים בתשתיותיו של הספק."

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר יעקב צ'סנר במשרדנו בתל אביב.