גרסת הדפסה
מושבים מספר: 085-2013

דרישת רמ"י למיפוי ולתכנון לקראת הסדר זכויות בנחלות לפי 1155

ביום 14.8.13 פורסמו באתר רשות מקרקעי ישראל (להלן: "רמ"י") טיוטה של "דרישות מיפוי ותכנון עפ"י החלטות המועצה 1155/979/823", הכולל רשימת מסמכים (מיפוי ותכנון) הנדרשים כתנאי להצטרפות מושבים /קיבוצים להסדר זכויות עפ"י החלטת מועצת מקרקעי ישראל 1155.

ביום 14.8.13 פורסמו באתר רשות מקרקעי ישראל (להלן: "רמ"י") טיוטה של "דרישות מיפוי ותכנון עפ"י החלטות המועצה 1155/979/823", הכולל רשימת מסמכים (מיפוי ותכנון) הנדרשים כתנאי להצטרפות מושבים /קיבוצים להסדר זכויות עפ"י החלטת מועצת מקרקעי ישראל 1155.

דרישות מיפוי ותכנון להצטרפות מושבים להסדר ע"פ החלטה 823 -

"מושב אשר מעוניין להיכנס להסדר עפ"י החלטה 823 – חתימת חוזי חכירה פרטניים מול בעל הזכויות בנחלה ורישומו בטאבו, וחוזה חכירה ליתרת שטח המשבצת עם האגודה, יצטרף להסדר רק כאשר יש תצ"ר רשומה עם חלוקה רשומה לפי תב"ע אחרונה שחלה על חלקות א' של המושב.

התנאים הנ"ל חלים גם על הרוצים לקבל חוזה פרטני על חלקה ב':

  1. דף מידע תכנוני עדכני מהועדה המקומית המפרט את התכניות התקפות וזכויות הבניה.
  1. על האגודה להמציא לרשות מפת מדידה (מפת נייר+ קובץ DWG ע"פ המפרט הבא:

א. מפה מצבית של כל חלקות א' של המושב, בהתאם לתקנות המודדים התקפות בקנ"מ שלא יעלה על 1:500 הכוללת מדידה פוטוגרמטרית / קרקעית, והכל בהתאם לתקנות המודדים התקפות.

ב. יש לסמן ע"ג המפה את החלוקה בין איזור המגורים והשטח החקלאי ע"פ התכנית התקפה.

ג. יש לסמן את כל המבנים הקיימים והשימוש בהם, יש לציין אם קיים היתר כחוק ואם קיימות חריגות מול חלקות סמוכות.

ד. רקע גוש וחלקה אנליטיים רשומים של חלקות א' (ע"פ פרצלציה רשומה)

על יתרת שטח הקבע של המושב (חלקות ב' ו-ג') ייחתם חוזה חכירה ארוך טווח עם האגודה אשר יוכל להירשם בלשכת רישום המקרקעין, במידה והשטח הנותר מורכב מחלקות בשלמות.

לא תירשם בטאבו חכירה על חלקות בחלק.

בגין שטחים עודפים, מעבר למשבצת התיקנית, ככל שקיימים, יחתמו חוזים זמניים".

  • את המפה המצבית יש לשלוח למייל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

הערותינו: יודגש כי החלטה הקובעת את נוסח חוזי החכירה לדורות למושבים ולחבריהם בחלקה א' היא החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 416 מתאריך 11.5.1989 ולא החלטה מס' 823 המוזכרת לעיל שקבעה אך ורק את הארכת תקופת החכירה לארבע תקופות של 49 שנים ואפשרות לרישום כל חלקי הנחלה על שם בעל הזכויות בנחלה. ראו חוזרינו מס' 62/2013 – "הרעה בתנאי חוזה החכירה לדורות לאגודת המושב".

דרישת מיפוי ותכנון להצטרפות מושבים להסדר ע"פ החלטה 979/1155:

"כל בעל זכויות בנחלה המעוניין להצטרף להסדר ע"פ החלטה 1155/979 שבמושבו קיימת פרצלציה רשומה של חלקות א', ימציא לרשות את המסמכים הבאים:

1. מפת מדידה (מפת נייר+ קובץ DWG (ע"פ המפרט הבא:

א. מפה מצבית של חלקה א' של הנחלה, בהתאם לתקנות המודדים התקפות בקנ"מ שלא יעלה על 1:500 הכוללת מדידה קרקעית של הפרטים בקרבת הגבולות. כולל סימון חריגות באם קיימות מול חלקות סמוכות.

ב. גוש וחלקה אנליטיים רשומים של חלקה א' (ע"פ פרצלציה רשומה)

ג. סימון קו צהוב שע"פ תב"ע בתוקף מגדיר את איזור המגורים (פוליגון סגור עם חזית מלאה לדרך).

ד. סימון חלקת המגורים להיוון (אם השטח הצהוב יותר מ-2.5 דונם), פוליגון סגור עם חזית מלאה לדרך אשר תוחם את כל המבנים שמשמשים למגורים וכן פל"ח במידה וקיימים.

ה. טבלת שטחים לשטח בתחום הקו הצהוב+ שטח חלקת המגורים.

ו. טבלה ממוספרת לכל המבנים עם השימושים בפועל והשטח הבנוי. לציין באם קיים היתר כחוק.

2. דף מידע תכנוני מהוועדה המקומית המפרט את התוכניות התקפות וזכויות הבניה. דף המידע יפרט גם באם קיימות תכניות בהכנה (אב, מתאר וכיו"ב) או מידע תכנוני אחר ככל שקיים.

3. הצהרת האגודה לעניין מספר יח"ד הכולל במושב ע"פ תמ"א 35"

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר אילן כהן במשרדינו בתל אביב.