גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 091-2013

דרישת רמ"י למיפוי ולתכנון לקראת הסדר זכויות לפי 1155

ביום 14.8.13 פורסמו באתר רשות מקרקעי ישראל (להלן: "רמ"י") טיוטת "דרישות מיפוי ותכנון עפ"י החלטות המועצה 1155/979/823", הכולל רשימת מסמכים (מיפוי ותכנון) הנדרשים כתנאי להצטרפות מושבים/קיבוצים להסדר זכויות עפ"י החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 1155.

ביום 14.8.13 פורסמו באתר רשות מקרקעי ישראל (להלן: "רמ"י") טיוטת "דרישות מיפוי ותכנון עפ"י החלטות המועצה 1155/979/823", הכולל רשימת מסמכים (מיפוי ותכנון) הנדרשים כתנאי להצטרפות מושבים/קיבוצים להסדר זכויות עפ"י החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 1155.

דרישת מיפוי ותכנון להצטרפות קיבוצים להסדר ע"פ החלטה 979/1155:

"קיבוץ אשר מעוניין לבצע שיוך דירות עפ"י החלטה 979/1155 יספק לרשות את הנתונים הבאים:

א. לצורך החלטה 979/1155 יש להביא דף מידע תכנוני מהוועדה המקומית המפרט את התוכניות התקפות וזכויות הבניה. דף המידע יפרט גם באם קיימות תכניות בהכנה (אב, מתאר וכיו"ב) ו/או מידע תכנוני אחר ככל שקיים.

ב. הצהרת האגודה לעניין מספר יח"ד הכולל בקיבוץ ע"פ תמ"א 35.

1 . לצורך הגדרת חלקת המגורים:

א. במידה והתב"ע היחידה שיש לקיבוץ מציגה רק כתם צהוב למגורים (ללא חלוקה פנימית) וניתן להגדיר את חלקת המגורים כפי שנקבע בהחלטה, לצורך כך, יש להגיש מפת מדידה מצבית של השטח המיועד למגורים (השטח הצהוב) ובו סימון של השטחים כחלקת מגורים, רקע גו"ח, ותב"ע בתוקף.

ב. יש לצרף טבלת שטחים עם תחשיב השטח המסומן כחלקת המגורים, ציון סה"כ השטח הבנוי והשימושים והאם המבנים הוקמו בהיתר.

ג. ע"ג מפה יש לציין את תקן הנחלות ומכסת הקרקע של הקיבוץ+ מספר משקי הבית החברים באגודה ב- 23/7/2007.

ד. המפה תיערך בהתאם לתקנות המודדים התקפות ותכלול טבלה ממוספרת עם שטחי הבתים הקיימים של כל מבני המגורים בתחום השטח המסומן כחלקת מגורים.

2. לצורך ביצוע שיוך דירות:

א. במידה ויש לקיבוץ תב"ע הכוללת חלוקה למגרשי מגורים סטטוטוריים, ניתן לבצע שיוך דירות ולרשום את חוזי החכירה בטאבו מייד עם אישור הפרצלציה.

במידה ובתב"ע הנוכחית קיים רק כתם צהוב (שטח המיועד למגורים), ניתן להגיש לרשות מפת חלוקה אנליטית חתומה ומאושרת ע"י הועדה המקומית.

המפה תוכן על רקע מפה מצבית, עם רקע גו"ח וטבלת שטחים של המגרשים המבוקשים.

הבהרה: יש לפעול ע"פ הוראות התכנית התקפה של הקבוץ. ככל שתאושר תכנית שתגדיר מגרשים וזכויות, התכנית תאושר ע"י מוסדות התכנון ורמ"י, ומכוחה ניתן יהיה לאשר היתרי בניה כחוק, ע"פ חוות דעת הועדה המקומית. רמ"י יבחן אישור היתר, אך העסקה תעשה רק לאחר שתאושר תב"ע הכוללת מגרשים סטטוטוריים.

ב. לאחר עריכת החוזים ואישור תצ"ר, יהיה ניתן לרשום את החכירות בלשכת רישום המקרקעין בטאבו.

ג. לא תירשם בטאבו חכירה על חלקות בחלק.

ד. בגין יתרת השטחים של המשבצת, חלק המחנה שאינו מגורים וחלקות ב'+ ג' ייחתם חוזה עם האגודה."

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר אילן כהן במשרדינו בתל אביב.