גרסת הדפסה
מושבים מספר: 081-2013

הרחבת חוק תאגידי מים וביוב במרחב הכפרי

להלן עדכונים בעניין הרחבת חוק תאגידי מים וביוב במרחב הכפרי ועדכון צפוי לחשבונות המים של חברת מקורות והיטלי הפקה לשנת 2012.

להלן עדכונים בעניין הרחבת חוק תאגידי מים וביוב במרחב הכפרי ועדכון צפוי לחשבונות המים של חברת מקורות והיטלי הפקה לשנת 2012.

הרחבת חוק תאגידי מים וביוב במרחב הכפרי

רשות המים מנסה להרחיב את תחולת חוק תאגידי מים וביוב גם על המרחב הכפרי –תחומי המועצות האזוריות.

במסגרת חוק ההסדרים -חוק לשינוי סדרי עדיפויות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנים 2013 ו – 2014), התשע"ג – 2013 שאושר בסוף יולי בכנסת בפרק ט' הדן במשק המים בכלל ובחוק תאגידי מים וביוב בפרט נכנסה הפסקה הבאה:

"(ד) (1) איגוד ערים, וכן אדם המספק שירותי מים או שירותי ביוב בתחום מועצה אזורית, רשאים לבקש להצטרף לחברה אזורית, ועל החברה האזורית לצרפם, אם הורתה על כך מועצת הרשות, לאחר קבלת חוות דעת הממונה ולאחר שמצאה כי הדבר דרוש לשם מימוש מטרות החוק ואסדרת שירותי המים והביוב בתחומה של החברה האזורית.

(2) על אף האמור בפסקה (1), אדם המספק שירותי מים כאמור באותה פסקה, ורוב כמות המים שהוא מספק היא למטרת חקלאות, לא יבקש להצטרף לחברה אזורית אלא לאחר שקיבל את הסכמתם של הצרכנים שלהם הוא מספק את רוב כמות המים למטרת חקלאות."

בעקבות פעילות של התאחדות חקלאי ישראל בוועדת הכספים הנוסח דלעיל הינו נוסח מרוכך יחסית לטיוטות המקוריות בחוק ההסדרים.

העלאת תעריפי המים הביתיים למרחב הכפרי בשיעור ניכר מעל ומעבר לתעריפי תאגידי המים והחקיקה הנוכחית, מצביעים על המשך המגמה של רשות המים – לצרוף המרחב הכפרי ובכללו הישובים המתוכננים הקיבוצים והמושבים לתאגידי המים האזוריים.

הפקת דוח מעודכן על מים לפי מטרות

א. בהתאם לנוהל הפרדת מדידה נדרשו הישובים המתוכננים לשלוח דוחות הספקה מקוונים

להספקת מים בשנת 2012, בימים אלה מרכזת רשות המים את הדוחות ועל בסיסם אמורה לקבוע את חלוקת ההספקה בין מטרות המים השונות, בית, תעשיה וחקלאות.

בכל מקרה של אי התאמה לכאורה בין נתוני ההפקה והקניה במערכת המידע של רשות המים לבין נתוני דיווח הספק נשלחו למשקים מכתבי ברור.

ב. בסיום הבדיקה אמורה רשות המים להוציא היזון חוזר- דוח מעודכן לחברת מקורות ו/או לאגף הפקה ומתקנים ברשות המים של כמויות המים לפי מטרות ועל פיו יצא חשבון מתקן של חברת מקורות וחשבון מתקן להיטלי ההפקה לשנת 2012.

ג. בדיקה שערכנו לחלק מלקוחותינו שנדרשו להבהרות ע"י רשות המים, מצביעה כי מילוי שגוי של הטופס המקוון ו/או חוסר התאמת הטופס למורכבות מקורות המים שעמדו לרשות המשק, הפקה עצמית, חברת מקורות, ספקים אחרים, עשויים ליצור מצב שבו חישוב ההיזון החוזר יהיה שגוי.

ד. מומלץ למשקים לבצע בדיקה מקיפה של תיקוני חשבונות המים 2012 מחברת מקורות וחשבון שנתי היטלים 2012.

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר יעקב צ'סנר במשרדנו בתל אביב.