גרסת הדפסה
מושבים מספר: 033-2013

נוהלי תמיכה בשימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פרסם באתרו נוהל תמיכה לקבלת תמיכה כספית בשנת 2013 לחקלאים שיישמו פעולות שימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי. את הבקשה לתמיכה יש להגיש עד 1.5.2013.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פרסם באתרו נוהל תמיכה לקבלת תמיכה כספית בשנת 2013 לחקלאים שיישמו פעולות שימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי. את הבקשה לתמיכה יש להגיש עד 1.5.2013.

התמיכה תינתן עבור בפעולות ואמצעים בשימור קרקע:

1. רכישת מיכון חקלאי ייעודי לשימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי .

2. פעולות ואמצעים לשימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי.

3. תכנון כולל וסקרים לשימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי.

4. בגין עיבוד משמר- מימשק שימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי.

5. תחזוקת מערכות שימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי.

התמיכה תואמת את אחד מהיעדים המרכזיים של משרד החקלאות: פיתוח חקלאות בת קיימא "מהפכה ירוקה", וכן הכרה בהכרח של החקלאות ל"שמירה על איזון עם משאבים טבעיים ועל אמצעי הייצור הבסיסיים, קרקע, שטח ימי ומים, המהווים משאב מוגבל שיש לשמור עליו (איכות וכמות)".

מצ"ב קישור: http://www.moag.gov.il/agri/yhidotmisrad/shimur_karka/nohalim/tmicha_shimur_karka_2013.htm

להלן פירוט גובה התמיכה ועבור אילו פעולות תינתן התמיכה:

- תמיכה בגין פעולות ואמצעים לשימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי. היקף התקציב הצפוי לצורך התמיכה הוא 4,000,000₪.

o התמיכה תינתן לביצוע פעולות, אמצעים פיזיים ושיטות אגרוטכניות ו/או הנדסיות לשימור קרקע, למתקני הגנה, השהיה ופיזור נגר וניקוז תת קרקעי.

- תמיכה בגין רכישת מיכון חקלאי ייעודי לשימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי. היקף התקציב הצפוי לצורך התמיכה הוא 1,200,000₪.

o הנוהל יחול על רכישת כלי מיכון שבוצעה החל מיום אישור הבקשה בוועדת התמיכות ועד לתום תקופת ההתחייבות של המשרד לביצוע הרכישה.

- תמיכה בגין תכנון כולל וסקרים לשימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי. היקף התקציב הצפוי לצורך התמיכה הוא 400,000₪.

o תמיכה בתחום תכנון כולל וסקרים תינתן לצורך הכנת תוכנית כללית לשימור קרקע, לסקרים בשטחים חקלאיים ששטחם מעל 1,000 דונם, לבירור בעיות מרחביות, לרבות בעיות ניקוז והמלחה לצורך מתן המלצות ולפתרונן, כדלקמן: סקר קרקע כללי או מפורט, סקר הידרוגיאולוגי, סקר מפלס מי תהום גבוהים – למטרת ניקוז תת קרקעי,סקר מליחות, סיכוני סחיפה, סיכוני הצפות

- תמיכה בגין עיבוד משמר- מימשק שימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי. היקף התקציב הצפוי לצורך התמיכה הוא 1,200,000₪.

o מבקש התמיכה יעבד את שטחו לפי עקרונות של עיבוד משמר

- תמיכה בגין תחזוקת מערכות שימור קרקע בשטחי עיבוד חקלאי. היקף התקציב הצפוי לצורך התמיכה הוא 400,000₪. עד ליום 1 במאי 2013.

o התמיכה תינתן עבור הוצאות תחזוקה סדירה של מתקנים הנדסיים (מפלים, סוללות, מעבירי מים), תעלות בלתי מעובדות, שיחים, ייצוב בצומח או ייצוב הנדסי, בתוך השטח המעובד או מחוצה לו.

המבקש לקבל תמיכה לפי נוהל זה, יגיש את בקשתו על גבי טופס הבקשה וההתחייבות לעניין תמיכה בשימור קרקע (נספח מס' 2) מלא וחתום לפרטיו, לתאי שימור קרקע במחוזות משרד החקלאות.