גרסת הדפסה
מושבים מספר: 106-2012

הקטנת הקנס על דיווח מאוחר של כמות מים מוכרת

בסעיף 4ב(ה) לכללי המים (תעריפים למים שמספקים ספקים מקומיים) 1994, נקבע כי במקרה של דיווח מאוחר על מספר נפשות ביחידות דיור לצורך קביעת הכמות המוכרת (3.5 מ"ק לנפש לחודש), תעמוד הכמות המוכרת של הספק המקומי כדי מחצית מהכמות שנקבעה בשנה השוטפת.

בסעיף 4ב(ה) לכללי המים (תעריפי למים שמספקים ספקים מקומיים) 1994, נקבע כי במקרה של דיווח מאוחר על מספר נפשות ביחידות דיור לצורך קביעת הכמות המוכרת (3.5 מ"ק לנפש לחודש), תעמוד הכמות המוכרת של הספק המקומי כדי מחצית מהכמות שנקבעה בשנה השוטפת.

ראו פירוט והרחבה בחוזרינו מס' 98/2012 – "מים ביתיים בהתיישבות הכפרית"

בעקבות תלונות רבות של ספקים מקומיים ובחינה מחודשת של ההוראה בכללים , מועצת רשות המים פרסמה לשימוע הציבור הצעה להקטין את "הסנקציה" המוטלת על הספקים המקומיים, ע"פ המידע שבידנו הכוונה להחיל תיקון זה על שנת הרישוי 2012.

שינוי סעיף 4ב'

בסעיף 4ב(ה) לכללי המים (תעריפי מים שמספקים ספקים מקומיים), תשנ"ד 1994.

1. המילה "מחצית" תימחק ובמקומה יבוא "שמונים אחוזים".

2. הסיפא שראשיתה במילים "וטרם סיום" תימחק ובמקומה יבוא "ולפני יום 1 ביוני של השנה העוקבת, רשאי מנהל הרשות להעמיד את הכמות המוכרת לספק המקומי של תשעים אחוזים מהכמות שיש לקבוע בהתאם להוראת סעיף קטן (ב), החלטת מנהל הרשות תיעשה בשים לב לתפקודו של ספק ולמילוי חובותיו לפי כל דין".

בהנחה שהתיקון יאושר מדובר בהפחתה משמעותית של העיצום הכספי ( ההפרש בתעריפי מקורות בין סיווגי המים הינו 4.25 ₪ למ"ק ובתעריפי היטלי הפקה כ 2.5 ₪ למ"ק) שיוטל על ספקים מקומיים שיאחרו לדווח.

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר יעקב צ'סנר במשרדנו בת"א.