גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 065-2012

הנחות בתעריפי מים לאוכלוסיה מיוחדת

ועדת הכספים של הכנסת בתאום עם משרד האוצר החליטה על מתן הטבה בתעריפי מים לאוכלוסיות מיוחדות. ההטבה שתחולתה מיום 1/7/2012 הינה תוספת של עד 3.5 מ"ק בתעריף מוזל לחודש "כמות מוכרת" לכל זכאי. ההטבה תמומן מתקציב המדינה ולא כחלק מתעריפי המים בין הספק לחברת מקורות ו/או היטלי הפקה

ועדת הכספים של הכנסת בתאום עם משרד האוצר החליטה על מתן הטבה בתעריפי מים לאוכלוסיות מיוחדות. ההטבה שתחולתה מיום 1/7/2012 הינה תוספת של עד 3.5 מ"ק בתעריף מוזל לחודש "כמות מוכרת" לכל זכאי. ההטבה תמומן מתקציב המדינה ולא כחלק מתעריפי המים בין הספק לחברת מקורות ו/או היטלי הפקה,

רשות המים אמורה לפרסם נוהל מפורט בשבועות הקרובים, להלן עיקריו:

1. קבוצות אוכלוסיית הזכאים

א. קבוצת הזכאים למתן ההטבה, שנקבעה בהחלטת ועדת הכספים, כוללת את קבוצות האוכלוסיות הבאות*:

(1) מקבל קצבת זקנה לפי הוראות סעיף 251 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח חדש) התשנ"ה – 1995 (בסעיף זה – חוק הביטוח הלאומי)

(2) מקבל גמלת סיעוד בשיעור של 150% לפחות לפי חוק הביטוח הלאומי.

(3) מקבל גמלת שירותים מיוחדים לפי חוק הביטוח הלאומי.

(4) מקבל קצבת נכות כללית שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 70% לפחות לפי חוק הביטוח הלאומי.

(5) מקבל קצבת ניידות לפי חוק הביטוח הלאומי.

(6) מקבל גמלת ילד נכה לפי חוק הביטוח הלאומי.

(7) זכאים שמשרד הבריאות קבע את זכאותם בשל סיבות רפואיות או בשל התקיימותן של נסיבות מיוחדות.

* יתכנו שינויים

2. גישה למאגר זכאים

רשות המים תקבל את המאגר באופן מאובטח, ותאפשר גישה לספקי המים לרשימת הזכאים המצויים בתחומם בכפוף להוראות חוק הגנת הפרטיות וחוק חופש המידע. רשות המים תדאג לחשיפת המאגר לספקי המים באמצעות אתר אינטרנט מאובטח (להלן – "האתר" / "אתר האינטרנט השיתופי"). ספקים גדולים שהינם תאגידי מים וביוב או רשויות מקומיות החייבות בתיאגוד וטרם התאגדו וכל עוד לא התאגדו (להלן – הספקים הגדולים) יקבלו גישה לעיון במאגר הזכאים כולו באתר האינטרנט השיתופי, ואילו יתר ספקי המים יקבלו מרשות המים את רשימת הזכאים המתגוררים בתחומם בלבד, לצורך מתן ההטבה כמפורט בסעיף ו' להלן (להלן – יתר הספקים).

3. מועד מתן ההטבה

1. נרשם זכאי כ"צרכן זכאי" במערכות המידע של ספק המים במועד מאוחר למועד תחילת הזכאות כמופיע במאגר הזכאים, יחיל ספק המים את ההטבה על צריכת המים של ה"צרכן הזכאי" החל ממועד תחילת הזכאות.

2. צרכן זכאי יקבל את ההטבה בחשבון התקופתי בנכס בו הוא מתגורר והיא תחול על צריכת מים החל מיום 1 יולי, 2012.

3. במקרים שתחילת הזכאות או סיום הזכאות באמצע תקופת חיוב, תחושב כמות הצריכה בגין ימי הזכאות בלבד (יחסי מסך תקופה).

4. נמצא יותר מזכאי אחד באותה דירת מגורים, לצורך חישוב מתן הטבה, יחשב המועד המוקדם מבין מועדי תחילת הזכאות לצורך חישוב ימי הזכאות לכל הזכאים בדירת המגורים, בתקופת החיוב בה מבוצע החישוב.

4. שיפוי הספקים

1. בגין מתן ההטבות כאמור, ספקי המים יקבלו מקדמה בגובה של 25%, מסך מכפלת הכמות השנתית המוערכת לספק המזכה בהטבה. במקרים בהם סמל היישוב כולל מספר ספקי מים, תינתן מקדמה בסך 10% בלבד, וזאת בשל חוסר מידע מספק לגבי שיוך הזכאים לכל ספק וספק. במקרים מיוחדים רשות המים תהיה רשאית לשנות את גובה המקדמה.

2. לצורך קבלת המקדמה כאמור לעיל, נדרש ספק המים למלא טופס "פתיחת ספק" לפי נוסח שפירסם מנהל רשות המים, באתר האינטרנט של רשות המים, ולהגישו לרשות המים בצירוף כל המסמכים הנלווים הנדרשים לפיו. ספק מים שלא יגיש את הטופס על נספחיו לרשות המים לא יוכל לקבל את המקדמה.

5. היזון חוזר

1. אחת לשנה יבוצע היזון חוזר בין המקדמה ששולמה לספק המים לבין העלות בפועל של סך ההטבות שניתנו כדין לזכאים על ידי הספק, כפי שנבדקו ואושרו לספק על ידי רשות המים.

2. יובהר, כי לצורך חישוב ההיזון החוזר רשות המים תסתמך על הנתונים בדבר הזכאים כפי שעודכנו באתר האינטרנט השיתופי על ידי ספקי המים מורשי הגישה ועל דיווחי העברות בין ספקים. יתר ספקי המים לאחר שקיבלו את רשימות הזכאים מרשות המים, ידווחו לרשות המים על הזכאים שאותרו ונרשמו בתחומם. רשות המים תדאג לעדכן את אתר האינטרנט השיתופי בנתוני ספקי המים עד לאישור הגישה לאתר האינטרנט השיתופי ליתר ספקי המים, במגבלות שיקבעו.

6. מהומה על לא מאומה

לעניות דעתנו, ההטבה דלעיל שערכה פחות מ 20 ₪ לחודש לזכאי ראוי היה שתינתן ישירות לזכאי במסגרת קיצבאות הביטוח הלאומי ללא סיבוך בירוקרטי כבד ומיותר שלא לדבר על כך שיישום ההטבה ע"פ הצעת רשות המים מחייב חשיפת פרטים אישיים של הזכאים לציבור הרחב.

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למר יעקב צ'סנר במשרדנו בת"א.