גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 062-2012

הנחות בהקצאת קרקע למגורים לחיילי מילואים

הנהלת מינהל מקרקעי ישראל (להלן: "ממ"י") קיבלה ביום 15.5.2012 את החלטה מס' 3221, לפיה יקוצר משמעותית מספר ימי המילואים הנדרשים לשם קבלת הנחה ברכישת מגרש לבניה למגורים. החלטה זו מרחיבה את אוכלוסיית חיילי המילואים הזכאים להנחה המוצעת בהחלטה.

הנהלת מינהל מקרקעי ישראל (להלן: "ממ"י") קיבלה ביום 15.5.2012 את החלטה מס' 3221, לפיה יקוצר משמעותית מספר ימי המילואים הנדרשים לשם קבלת הנחה ברכישת מגרש לבניה למגורים. החלטה זו מרחיבה את אוכלוסיית חיילי המילואים הזכאים להנחה המוצעת בהחלטה.

החלטת הנהלה זו טעונה אישור מועצת מקרקעי ישראל.

החלטה זו מציעה לעדכן החלטת מועצה 1218 (קודם החלטות 1175 ו-1200) אשר העניקה לחיילי מילואים הנחות בהקצאת קרקע. בעניין זה ראו חוזרנו מס' 69/2010 – "הנחות בקרקע לחיילי מילואים – עדכון".

להלן נוסח ההחלטה הנהלת ממ"י מיום 15.5.2012:

"הגדרת חייל מילואים פעיל - חייל, אשר נמנה על מערך המילואים של צה"ל ואשר צבר שתי תקופות שירות מילואים, בנות 3 שנים כל אחת ואשר בכל אחת מהן שירת לפחות 20 ימי מילואים ובכפוף להמצאת אישור חייל מילואים פעיל או חייל אשר צבר 80 ימי מילואים במשך 6 שנים שקדמו לשנה בה מתבקשת ההנחה .

בהקצאות קרקע למגורים בבניה נמוכה בדרך של פרסום הרשמה והגרלה או בפטור ממכרז בהתאם לתקנות חובת המכרזים, התשנ"ג – 1993, חייל מילואים פעיל אשר זכה בהגרלה או בהקצאה בפטור ממכרז יהיה זכאי להנחה במחיר הקרקע על ידי הפחתת התמורה בשיעורים הנקובים להלן ובלבד שגובה ההנחה לא יעלה על 50 אלף ₪. ההנחה תהא חד פעמית ותינתן עבור יח"ד אחת בלבד.

א. אזורים שאינם אזורי עדיפות לאומית – 10%.

ב. אזור עדיפות לאומית ב' – 20%.

ג. אזור עדיפות לאומית א'– 35%.

בהקצאות קרקע למגורים בבניה נמוכה בדרך של מכרז פומבי, חייל מילואים פעיל אשר זכה במכרז פומבי יהיה זכאי להנחה במחיר הקרקע מהמחיר שהוצע על ידיו במכרז על ידי הפחתת התמורה ב- 15% לאחר קביעת הזוכה במכרז ובלבד שגובה ההנחה לא יעלה על 50 אלף ₪. ההנחה תינתן עבור יח"ד אחת בלבד.

חייל מילואים פעיל שש שנתי אשר רכש קרקע למגורים בבניה נמוכה, במסגרת חברותו בעמותה אשר השתתפה במכרז פומבי לרכישת המקרקעין, יוכל לקבל החזר של 15% מסך מרכיב הקרקע אותה רכש לצורך מגוריו ובלבד שגובה ההחזר לא יעלה על 50 אלף ₪. ההחזר יינתן עבור יח"ד אחת בלבד.

חייל מילואים פעיל לא יהיה זכאי לכפל הנחות במחיר הקרקע מלבד הנחות אזור עדיפות לאומית והנחות מכח החלטת מועצה מס' 1207 או כל החלטה שתבוא במקומה .

חיילי מילואים אשר אינם עומדים בתנאי ההגדרה שבהחלטה זו כתוצאה מחוסר של עד שלושה ימי מילואים ואשר קבלו את המלצתו של ראש ענף תכנון כח אדם מילואים בצה"ל, יוכלו להגיש בקשה לועדת חריגים אשר תוקם לצורך כך במינהל, אשר תאשר את הכללתם בתנאי החלטה זו בהתאם לשיקול דעתה."

להלן טבלה הממחישה את השינויים המוצעים בהחלטת ההנהלה דלעיל:

נושא

המצב הקיים

המצב המוצע

הזכאים להנחה של עד 50,000 ש''ח

חיילי מילואים פעילים ששירתו 10 ימי מילואים בשנה קלנדארית במשך 6 שנים שקדמו לשנה בה מתבקשת ההנחה או 80 ימי מילואים ב 6 השנים האחרונות בהתאם למודל שנתי

א. חיילי מילואים אשר צבר שתי תקופות שירות מילואים בנות 3 שנים כ"א ואשר בכל אחת מהן לפחות 20 ימי מילואים.

ב. חייל מילואים אשר צבר 80 ימי מילואים במשך 6 שנים שקודמו לשנה בה מבוקשת ההנחה.

חיילי המילואים זכאים לקבל הנחה במכרזים למגרשים צמודי קרקע אליהם הם ניגשים באופן עצמאי

חיילי המילואים יהיו זכאים לקבל הנחה במכרזים למגרשים צמודי קרקע אליהם יגשו גם באמצעות עמותות (החזר של עד % 15 מרכיב הקרקע ועד תקרה של 50,000 ש''ח)

טיפול בחריגים

חייל שאינו עומד במכסת הימים הנזכרת לעיל אינו זכאי להנחה

חייל מילואים שחסרים לו עד שלושה ימי מילואים לזכאות להנחה יוכל, בכפוף להמלצת ראש ענף תכנון כח אדם מילואים בצה"ל, להגיש בקשה לוועדת חריגים. הועדה תוקם במינהל ותאשר את החריגים בתנאי החלטה זו לפי שיקול דעתה.

 

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות למשרדנו בתל אביב.