גרסת הדפסה
מושבים מספר: 053-2012

עדכונים בעניין ביטול סקר צרכני מים והיטלי הפקת מים 2012

בסוף חודש אפריל הודיעה רשות המים לספקים המקומיים ביניהם הישובים המתוכננים, על שינוי מתוכנן באופן עדכון מספר נפשות ביחידת דיור והקפאת הצורך במשלוח הודעות לצרכנים לעריכת סקר חדש. בעקבות שאילתות רבות של לקוחות הננו להבהיר את הסוגיה:

בסוף חודש אפריל הודיעה רשות המים לספקים המקומיים ביניהם הישובים המתוכננים, על שינוי מתוכנן באופן עדכון מספר נפשות ביחידת דיור והקפאת הצורך במשלוח הודעות לצרכנים לעריכת סקר חדש.

בעקבות שאילתות רבות של לקוחות הננו להבהיר את הסוגיה:

עפ"י סעיף 4א' לכללי המים (תעריפי מים שמספקים ספקים מקומיים) התשנ"ד – 1994 חלה החובה על ספק המים – לבצע אחת לשלוש שנים סקר חדש הכולל משלוח טופס עדכון פרטים לכל בתי האב בישוב. לראשונה הדבר נדרש בשנת 2009, ע"כ לפי הכללים לעיל, היה צורך לבצע סקר חדש עד סוף חודש מאי 2012.

רשות המים מבצעת בדיקה מחודשת של כל הממשקים בין ספקי המים כולל הישובים המתוכננים, קיבוצים, מושבים וכפרים שיתופיים ובין צרכניהם.

בעקבות הבחינה המתוכננת, הודיעה רשות המים לספקים כי מנהל רשות המים באישור מועצת המים יבטל את הצורך בביצוע הסקר נוכחי.

כאן המקום להדגיש כי כל יתר החובות הקיימות לספק המים מכוח סעיף 4א', שרירות וקיימות, בין היתר ניהול והחזקת בסיס נתונים הכולל תצהירים של הצרכנים על כל המתגוררים ביחידת הדיור וצילומי ספחי ת.ז. המעידים על שמם ומקום מגוריהם ועדכונו במקרים של שינויים כגון עזיבה ו/או הצטרפות תושבים חדשים וכו'.

היטלי הפקה לבית ולחקלאות לשנת 2012

רשות המים הודיעה למפיקים קיבוצים ומושבים במכתב מפורט על היטלי ההפקה הצפויים לשנת 2012 (מכתבה של עו"ד תהל ברנדס סמנכ"ל לאסדרה מיום 15.4.2012).

הננו לציין כי בוועדת הכספים של הכנסת ממתין לאישור הוועדה תיקון לתוספת השנייה לחוק המים ראו חוזרנו מס' 109/2011 "שינויים בכללי המים החל מ - 1.1.2012"

באם התיקון לחוק יאושר, יתווספו היטלי הפקה על חריגות בחקלאות בשיעורים ניכרים. היטל על חריגה עד 10% מהקצאה- היטל בשיעור של הפקה אחידה לבית והיטל על חריגה מעל 10% מהקצאה- היטל בשיעור של הפקת עידוד לבית כ – 5.5 ₪ למ"ק.