גרסת הדפסה
מושבים מספר: 020-2012

דחייה תשלום מע"מ עד ל - 22 לחודש למגישי דוחות מפורטים

להלן נוסח הודעה שנתפרסמה ביום 19/2/2012 על ידי רשות המיסים: "במסגרת הרפורמה בדיווחים המפורטים למע״מ ובהתאם לתיקון 37 לחוק מע״מ, רשאי כל עוסק, על פי בחירתו, להגיש דוח מפורט במקום הדוח התקופתי, אם אישר זאת המנהל ובתנאים שקבע.

להלן נוסח הודעה שנתפרסמה ביום 19/2/2012 על ידי רשות המיסים:

"במסגרת הרפורמה בדיווחים המפורטים למע״מ ובהתאם לתיקון 37 לחוק מע״מ, רשאי כל עוסק, על פי בחירתו, להגיש דוח מפורט במקום הדוח התקופתי, אם אישר זאת המנהל ובתנאים שקבע.

על מנת להקל עם ציבור העוסקים שיבחרו להגיש את הדוח המפורט במקום הדוח תקופתי, החליט מנהל רשות המסים, בהודעה שפורסמה ברשומות, על דחיית מועד הדיווח, כך שבשנים 2012 ו- 2013 עוסק שיבחר להגיש דוח מפורט במקום דוח תקופתי, יהיה רשאי להגישו עד ליום ה- 22 לחודש. להלן התנאים הנדרשים מעוסק שיבחר להגיש דוח מפורט במקום דוח תקופתי עד ליום ה- 22 לחודש:

1. הדוח המפורט יוגש באופן מקוון בלבד, ותשלום המס הנובע מהדוח אף הוא ייעשה באופן מקוון בלבד.

2. הדו״ח ימצא תקין - התקבלה הודעה מרשות המסים על תקינותו (אחוז התקינות הנדרש נכון להיום עומד על לפחות 90% מסך העסקאות והתשומות בדוח לתשלום, או כפי שיפורסם).

3. לא ניתן יהיה לשנות בדוח התקופתי המקוון את הנתונים שנגזרו מהדוח המפורט (סה״כ עסקאות, סה״כ תשומות וסכום המס לתשלום).

4. לאחר אישור הדוח המפורט המקוון, וכחלק בלתי נפרד מהליך הגשת הדוח, יבוצע מעבר למסך ביצוע התשלום והתשלום יבוצע בצורה מקוונת.

5. לעניין אמצעי התשלום יובהר כי עד לסכום של 15,000 שקלים, או בהתאם לסכומים שיפורסמו, התשלום יתבצע בכרטיס אשראי או בהעברה בנקאית. סכומים גבוהים יותר ישולמו באמצעות העברה בנקאית בלבד.

6. נכון לדוחות ינואר 2012 המוגשים בפברואר, המערכת מתאימה רק לדיווחים באינטרנט. לגבי הדיווח באמצעות רשת המייצגים, בשלב זה לא חל כל שינוי.

7. יובהר כי מייצגים המדווחים את הדוחות התקופתיים באינטרנט או באמצעות מערכת המייצגים,ימשיכו ליהנות מהטבה של דחיית מועד הדיווח התקופתי עד ה- 19 לחודש.

מומלץ למדווחים בדיווח מפורט להיערך בהתאם לשם ניצול ההטבה הנ"ל.