גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 068-2002

מענקים עבור היטלי הפקת מים - 2001

ב – 30.09.02 חתמו שרי התשתיות והאוצר על תקנות המים (כללים למתן מענקים שישולמו כתמיכה במפיקי מים שעלות המים שלהם גבוהה) התשס"ג – 2002. עפ"י התקנות לשנת 2001, בדומה לתקנות לשנים 2000-1999 :
  1. ב – 30.09.02 חתמו שרי התשתיות והאוצר על תקנות המים (כללים למתן מענקים שישולמו כתמיכה במפיקי מים שעלות המים שלהם גבוהה) התשס"ג – 2002.
  2. עפ"י התקנות לשנת 2001, בדומה לתקנות לשנים 2000-1999 :

    א. "מפיק או ספק של מים לחקלאות, לייצור תעשייתי או לצורכי בית, למלאכה, למסחר, לשירותים ולשירותים ציבוריים, אשר עלות המים המוכרת שלו עולה על התעריף הקבוע בתקנות התעריפים למטרת הצריכה שלו, לפי הענין, יהיה זכאי למענק בשווי ההפרש שבין עלות המים המוכרת שלו לבין התעריף האמור, כשהוא מוכפל בכמות המים המופקת או המסופקת, לפי הענין.

    ב. נציב המים רשאי לקבוע כי מפיק או ספק מסוים של מי שפכים מטוהרים, שהומרו תמורת מים שפירים, יהיה זכאי לתשלום מענקים לפי תקנות אלה, בשיעור ההפרש שבין עלות המים המוכרת של מי השפכים המטוהרים לבין התעריף הקבוע למי קולחין בתקנות התעריפים."

  3. התקנות לא יחולו על:

    א. "מפיק או ספק הגובה תשלום מצרכניו בהתאם לתעריפים שנקבעו לפי החוק.

    ב. מפיק או ספק של מים מותפלים, מי שפכים מטוהרים שלא לפי תקנה 4 (ב) או מי שיטפונות, ועל מפיק או ספק של מים שהוגדרו ברישיון ההפקה כמים מליחים לענין מטרות המים השונות.

    ג. מפיק מים שלא שילם אגרת רישיון הפקה לפי תקנות המים (אגרות עבור רישיונות) התשמ"ח-1988, היטל איזון בהתאם להוראות החוק ותקנות המים (היטל איזון), התשמ"ז-1987, או היטל הפקה בהתאם להוראות החוק, בעד הפקת מים במשך השנה שלגביה מבוקש המענק או בעד שנים קודמות."

    השוני המהותי בתקנות לשנת 2001 הינו מתן אפשרות לנציב המים בהסכמת החשב הכללי באוצר לאשר מקדמות על חשבון המענק ובלבד שתשלום המקדמה לא יעלה על 75% משווי המענק המבוקש.

  4. מועדי הגשה:

    " מפיק או ספק הרואה עצמו זכאי למענק לפי תקנות אלה, יגיש בקשה לנציב המים ויצרף לה את כל המסמכים הנדרשים לחישוב עלות המים שלו. בקשה כאמור תוגש בתוך תשעים ימים מתום תחילתן של תקנות אלה"...

  5. תשלומי פיגורים:

    " הוראות סעיף 124ט לחוק, לענין הפרשי הצמדה וריבית, תחול מיום שאישר נציב המים

    כי המפיק או הספק המציא את כל המסמכים כאמור בתקנה 7(ג) עד יום תשלומם

    בפועל".

בדבר פרטים נוספים ניתן לפנות למר צ'סנר יעקב במשרדנו בתל-אביב.