גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 055-2011

דוחות כספיים אחידים מבוקרים לועדים מקומיים

להלן הנחיות מנכ"ל משרד הפנים בעניין "דוחות כספיים אחידים (מבוקרים) לועדים מקומיים "שהוצאו בחודש מאי 2011:

להלן הנחיות מנכ"ל משרד הפנים בעניין "דוחות כספיים אחידים (מבוקרים) לועדים מקומיים "שהוצאו בחודש מאי 2011:

1. "הוועדים המקומיים הפועלים במועצות האזוריות חייבים בהכנת דו׳׳חות כספיים שנתיים מבוקרים לפעילותם הכספית ובהגשתם למועצה האזורית. כן חייבים הוועדים המקומיים בהכנת תקציב שנתי ובהגשתו למועצה האזורית לאישור.

2. מבדיקה שערך האגף לביקורת של המשרד נמצא, כי ישנן מועצות אזוריות בהן רמת הפיקוח על הוועדים המקומיים אינו מתקיים באופן הנדרש. כן נמצא, כי ישנם ועדים מקומיים שכוללים בדיווחיהם פעולות של האגודות השיתופיות באותו היישוב, ללא הפרדה נאותה בין השניים. אחת הסיבות לתופעה המתוארת היא העדר קריטריונים אחידים ומחייבים והעדר שפת דיווח אחידה לדיווח תקציבי וכספי של הוועדים המקומיים.

3. משרד הפנים רואה חשיבות בהאחדת צורת הדיווח בדו״חות הכספיים לכלל הוועדים המקומיים.

4. בהתאם לכך, הכין משרד הפנים מתכונת אחידה לדו״חות הכספיים בשיטת המזומנים המתוקנת.

שיטת הדיווח תואמת את שיטת הדיווח המקובלת בשלטון המקומי, דהיינו, דיווח בשיטת המזומן המתוקן, ומתכונת הדיווח של הדו״חות הכספיים תהיה זהה למתכונת הדיווח הנהוגה ברשויות המקומיות.

5. באחידות הדיווח, כאמור, יש תועלת רבה אף למועצות האזוריות בהיותן גופים מפקחים על הוועדים, בין השאר ביכולת השוואה בין הוועדים הפועלים במועצה האזורית. כן תקנה אחידות הדיווח יכולת הפקת נתונים ומדדים כלל ארציים על פעילות הוועדים.

6. ועדים מקומיים נדרשים לערוך את הדו״חות הכספיים של שנת 2011 ואילך באופן ובפירוט הנדרש על פי דוגמת הדו״ח, כאמור. דוגמת הדו״ח נמצאת באתר האינטרנט של משרד הפנים.

7. בנוסף הכין המשרד דוגמה לתקציב אחיד לוועד מקומי, שסעיפיו זהים לסעיפי הביצוע בדו״ח הכספי האחיד. ועדים מקומיים נדרשים להגיש את התקציב של שנת 2012 ואילך באופן ובפירוט הנדרש על פי דוגמת הדו״ח, כאמור. דוגמת הדו״ח נמצאת באתר האינטרנט של משרד הפנים."

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות לרו"ח אמיר כהן במשרדנו בת"א.