גרסת הדפסה
מושבים מספר: 047-2011

מענקים לשיקום תשתיות ביישובים כפריים

ממשלת ישראל החליטה בישיבתה מיום 17.10.10 (החלטה מס' 2323) להשקיע מיליארד ₪ בשנים 2011-2020 בשיקום תשתיות פיזיות החיוניות לתפקודם של ישובים כפריים.

ממשלת ישראל החליטה בישיבתה מיום 17.10.10 (החלטה מס' 2323) להשקיע מיליארד ₪ בשנים

2011-2020 בשיקום תשתיות פיזיות החיוניות לתפקודם של ישובים כפריים.

מטרת העל של התוכנית הנה להשקיע בשיקום תשתיות פיזיות החיוניות לתפקודם, התחדשותם וצמיחתם של ישובים כפריים, לשפר נגישות ובטיחות, לטפח את חזות היישוב וליצור מרחב ציבורי ראוי.

התוכנית תטפל בתשתיות הבאות:

  1. תשתית ראשית – כבישים, מדרכות, תאורה: ריבוד ושיפוץ, וכן אלמנטים בטיחותיים כגון תאורה, תמרור, אבני שפה וכד'.
  1. תשתית תת קרקעית ו/או עילית – בתחום העבודה של התשתית הראשית – מערכות מים, ביוב, חשמל, תקשורת וכד'.
  1. חניות מרכזיות ושצ"פים – (שטחים ציבוריים פתוחים) מגרשי חנייה, פינות משחקים, מעברים ציבוריים ומגרשי פעילות.

בהחלטת הממשלה נקבע כי לטובת שיקום התשתיות (לרבות תכנון) יוקצה סכום של מיליארד ₪ בשנים 2011-2020. תקציב התכנית השנתית כאמור לא יעלה על 100 מיליון ₪ בכל אחת מהשנים. מתקציב שנת 2011 הוקצה כבר סכום של 15 מיליון ₪ לישובי חוף הכרמל אשר נפגעו בשריפה בכרמל.

יישוב כפרי מוגדר בהחלטה כישוב המונה פחות מ-2,000 נפש כפי שמוגדר ע"י הלמ"ס. כמו כן, שיעור ההשתתפות בביצוע עבודות השיקום ביישוב יעמוד על 40%-80% מגובה ההשקעה, בהתאם למיקומו במפת אזורי עדיפות לאומית, למדד הסוציו-אקונומי של המועצה וכפי שייקבע צוות העבודה (ועדת התמיכות) הממונה לנושא זה.

מועצות אזוריות ורשויות, שבתחומן ישובים כפריים, העונים להגדרה לעיל, המעוניינות להיכלל בתכנית שיקום התשתיות, מוזמנות לפנות ולהגיש מועמדותן על גבי טופס הגשת מועמדות.

הגשת הבקשות תיעשה באמצעות המועצות האזוריות והרשויות המקומיות בלבד. על כל ישוב הרואה עצמו מועמד, לפנות לרשות המקומית לצורך הגשת בקשה.

נוהלי התמיכה המפורטים, כולל זכאות להגשה ומועדי הגשת הבקשות, מופיעים באתר האינטרנט של משרד החקלאות www.moag.gov.il.

עפ"י הודעת משרד החקלאות, בקשת תמיכה שלא תכלול את כל המסמכים הנדרשים על פי הנוהל המפורט, או שלא תוגש עד ה-15.6.2011 לא תובא לדיון.