גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 031-2011

השכרת דירות בקיבוצים - כתב הצהרה והתחייבות

להלן כתב הצהרה והתחייבות הנדרש ע"י מינהל מקרקעי ישראל כתנאי ליישום הסדר השכרת דירות בקיבוצים כאמור בחוזרנו מס' 11/2011 "שכירויות בקיבוצים – החלטת הנהלת ממ"י."

להלן כתב הצהרה והתחייבות הנדרש ע"י מינהל מקרקעי ישראל כתנאי ליישום הסדר השכרת דירות בקיבוצים כאמור בחוזרנו מס' 11/2011 "שכירויות בקיבוצים – החלטת הנהלת ממ"י."

"אנו הח"מ, מר/גב' _____________, ת.ז. _____________ ומר/גב' ____________, ת.ז. ____________ נציגיהם המוסמכים של קיבוץ __________________, אגודה שיתופית חקלאית בע"מ (להלן: "הקיבוץ"), לאחר שהוזהרנו כי עלינו להצהיר את האמת וכי נהיה צפויים לעונשים הקבועים בחוק אם לא נעשה כן, מצהירים ומתחייבים בזה כדלקמן:

1. ידוע לקיבוץ כי בכוונת מינהל מקרקעי ישראל (להלן: "המינהל") להביא לאישור מועצת מקרקעי ישראל (להלן: "המועצה") הסדר זמני להסדרת השכרת יחידות דיור בקיבוצים כמפורט להלן:

א. קיבוץ יהיה רשאי להשכיר יחידות דיור אשר היו קיימות לפני יום 1.1.11 (להלן: "יחידות קיימות") בהתאם למגבלת יחידות הדיור להשכרה שלהלן:

1) במרכז הארץ - עד 25% ממספר היחידות הקיימות;

2) באזורי עדיפות לאומית - עד 50% ממספר היחידות הקיימות.

3) באזורי קו עימות לא תחול כל מגבלה

ב. מגבלת יחידות הדיור להשכרה כמפורט בסעיפים א (1) ,ו-(2) לעיל לא תחול על יחידות קיימות אלה:

1) יחידות ל"דיור זמני" אשר שטחן קטן מ-55 מ"ר, כהגדרתן במסמך הנחיות לתכנון הקיבוץ שהוצא ע"י משרד הפנים -מינהל התכנון לטווח ארוך-דצמבר 2006;

2) יחידות דיור אשר שטחן גדול מ-55 מ"ר שהושכרו למועמדים לקליטה בקיבוץ ו/או לחברי אולפן ו/או לבעלי מקצוע נדרשים לקיבוץ העובדים בו ו/או לבני זוג של חברי קיבוץ ולבני קיבוץ;

3) יחידות דיור אשר הושכרו על פי חוזה שכירות שנחתם בין הקיבוץ לבין השוכר לפני יום 1.1.11 ועד תום תוקפו של החוזה.

4) במרכז הארץ - יחידות דיור המושכרות לזוגות צעירים מחוסרי דיור בהתאם להגדרת משרד הבינוי והשיכון. הקיבוץ יאשר למינהל כי בדק ומצא כי השוכרים על פי סעיף זה עומדים בהגדרת משרד הבינוי והשיכון.

ג. הקיבוץ ישלם למינהל דמי שימוש בשיעור של 5% מדמי השכירות אותם גובה הקיבוץ מהשוכרים של כל יחידות הדיור המושכרת בקיבוץ, לרבות יחידות הדיור המפורטות בסעיף קטן (ב) לעיל. על תשלום זה יחולו הנחות אזור עדיפות לאומית על פי החלטות המועצה שהן בתוקף לתקופת השימוש.

ד. דמי השימוש ישולמו על ידי הקיבוץ אחת לשנה, לא יאוחר מה-1 למרץ של השנה העוקבת לשנת ההשכרה לפי דו"ח חתום ומאושר של רו"ח.

ה. הקיבוץ יכלול בכל חוזה שכירות אשר ייחתם החל מ-1.1.11 ביחס ליחידות הדיור המושכרות בקיבוץ הוראה המאפשרת סיומו המוקדם של החוזה ופינוי יחידות הדיור המושכרות עקב שינוי ההסדר הזמני שיאושר על ידי המועצה או ביטולו וזאת תוך 90 יום מהודעת המינהל על שינוי ההסדר או ביטולו כאמור או עד לתום אותה שנת שכירות, לפי המאוחר.

2. הקיבוץ מתחייב לפעול בהתאם להסדר הזמני המפורט בסעיף 1 לעיל מיד עם אישורה כדין של החלטת מועצה שזה עניינה. ככל שתאשר המועצה הסדר השונה מההסדר הזמני המפורט בסעיף 1 לעיל, יודיע הקיבוץ למינהל אם הוא מקבל על עצמו את ההסדר החדש שיאושר. ידוע לקיבוץ כי במידה ולא יקבל על עצמו את ההסדר החדש שיאושר תתבטל הסכמת המינהל להשכרת הדירות ע"פ הסדר זה, ויחול האמור בסעיף 9 להלן.

3. ידוע לקיבוץ כי לעמדת המינהל היא כי חתימה על בקשות להיתרי בניה להקמת יחידות דיור לחברי הקיבוץ ו/או מי שמועמד לחברות בקיבוץ, מותנית בהתחייבות הקיבוץ, בחתימתו על כתב הצהרה והתחייבות זה, להסדרת השכרת יחידות הדיור בקיבוץ בהתאם להסדר הזמני המפורט בסעיף 1 לעיל.

4. מספר היחידות הקיימות אשר שטחן עולה על 55 מ"ר עומד כיום על _______.

5. מספר היחידות הקיימות אשר שטחן קטן מ- 55 מ"ר עומד כיום על _______.

6. ידוע לקיבוץ כי ההסדר המפורט לעיל הינו הסדר זמני בלבד והוא עשוי להשתנות או להתבטל בעתיד.

7. ידוע לקיבוץ כי אין בהסדר זה לגרוע מכל הוראה אחרת בדבר בניה בקיבוצים ובכלל זה, הוראות הדין, חוזה המשבצת, החלטות המועצה ונהלי המינהל וחובת המינהל והקיבוץ לפעול על פיהן.

8. מבלי לוותר על טיעון מהותי כלשהו, הקיבוץ מתחייב כי לא תהיה לו כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כנגד מינהל מקרקעי ישראל בקשר להתחייבויותיו דלעיל, לרבות תשלום דמי השימוש בהתאם להסדר שיאושר. מבלי לגרוע מכלליות האמור, הקיבוץ מתחייב שלא להעלות טענות התיישנות ביחס לכל דרישה ו/או טענה של המינהל בדבר השכרת יחידות דירות בקיבוץ שבוצעה טרם חתימת כתב הצהרה והתחייבות זה, בגין פרק הזמן שבין מועד החתימה כאמור ועד לקביעת הסדר קבוע בנוגע להשכרת דירות בקיבוצים.

9. אין באמור במסמך זה כדי להוות ויתור על איזה מזכויות או מטענות הצדדים שיוכלו לטעון בפני כל גורם שהוא בקשר להשכרת דירות בקיבוצים, לרבות טענות המינהל לעניין חובות עבר של הקיבוצים בגין השכרת דירות וטענות הקיבוצים לפטור מתשלום.

מזכיר התנועה הקיבוצית מר זאב (וולוולה) שור דיווח לקיבוצים כי קיבל את אישור מנכ"ל ממ"י מר ירון ביבי לפניה החל מיום 14.3.2011 אל משרדי ממ"י כדי לקבל הסכמתם להיתרי בניה למגורים בקיבוץ.