גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 026-2011

חשיבות הפניה ל"ועדת רוטקופף" - עד 13.3.2011

הציבור הוזמן "להעביר כל מידע או הצעות הנוגעות לעבודת הוועדה" אשר הוקמה "לשם בחינת המדיניות הקרקעות לניהול קרקע חקלאית הנכללת בגדר מקרקעי ישראל" עד 13.3.2011. לדעתנו קיימת חשיבות ראשונה במעלה לכל ישוב חקלאי ו/או גופים אחרים שהמשך קיום ההתיישבות החקלאית קרוב לליבם להעביר פניותיהם והתייחסותם לוועדה.

הציבור הוזמן "להעביר כל מידע או הצעות הנוגעות לעבודת הוועדה" אשר הוקמה "לשם בחינת המדיניות הקרקעות לניהול קרקע חקלאית הנכללת בגדר מקרקעי ישראל" עד 13.3.2011.

לדעתנו קיימת חשיבות ראשונה במעלה לכל ישוב חקלאי ו/או גופים אחרים שהמשך קיום ההתיישבות החקלאית קרוב לליבם להעביר פניותיהם והתייחסותם לוועדה.

להלן קול קורא שפורסם בשם "ועדת רוטקופף" לציבור:

"ממשלת ישראל החליטה (החלטת ממשלה מס' 2325 מיום 17.10.10) למנות ועדה בראשות מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, אשר תבחן את המדיניות הקרקעית לניהול קרקע חקלאית הנכללת בגדר מקרקעי ישראל (ובכלל זה לגבש המלצות לביצוע תיקוני חקיקה, ככל שהדבר יידרש).

על הוועדה הוטל לבחון את המדיניות הקרקעית ביחס לקרקע חקלאית במטרה להתאימה למציאות בת זמננו, בשים לב לעקרונות פיתוח בר קיימא, ולהגיש את המלצותיה לראש הממשלה ולממשלה, ככל האפשר תוך שישה (6) חודשים.

במסגרת החלטת הממשלה הוטל על הוועדה לבחון את הנושאים הבאים:

1. בחינת מכסות הקרע (תקנים) לעיבוד חקלאי;

2. המדיניות הרצויה בעניין מעמד החקלאים והמתיישבים בקרקע חקלאית, באופן שתביא בין השאר לצמצום החיכוך עם רשות מקרקעי ישראל;

3. הקשר בין הקצאת קרקע למגורים ביישובים החקלאיים ובין הקצאת הקרקע החקלאית במסגרת משטר הנחלות;

4. שיעור אופטימאלי של דמי החכירה לנחלה חקלאית;

5. זכות ייזום של המחזיק בנחלה או בשטח המשבצת, באשר לנחלתו או באשר לשטח המשבצת, שלא במסגרת שינוי ייעוד שנוצר עקב דרישה להשבת הקרקע;

6. יכולת המינוף של הקרקע החקלאית כבטוחה לקבלת אשראי בנקאי לפיתוח החקלאות.

למען הסר ספק, הוועדה לא תדון בשאלת הפיצוי אגב הפסקת חכירה והשבת קרקע חקלאית שיעודה שונה.

יצוין כי בהתאם להחלטת הממשלה, שר החקלאות ופיתוח הכפר, שר האוצר ושר הבינוי והשיכון (בתפקידו כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל), רשאים להוסיף נושאים לרשימת הנושאים, שאותם תבחן הוועדה, ובלבד שכל הוספה של נושא תהא על דעת שלושת השרים.

הרכב הוועדה: מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף – יו"ר;

הממונה על אגף תקציבים במשרד האוצר – ד"ר אודי ניסן;

מנהל רשות מקרקעי ישראל – מר ירון ביבי;

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר – מר יוסי ישי;

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה – עו"ד שרית דנה;

נציגת ציבור – פרופ' נעמי כרמון;

ונציג ציבור – פרופ' חיים זנדברג.

הציבור מוזמן להעביר כל מידע או הצעות הנוגעים לעבודת הוועדה כמפורט לעיל. במקרים מסוימים ועל פי שיקול דעת הוועדה, יוזמנו גופים או פרטים להציג עמדתם בפני הוועדה.

כל המעוניין להביא את דברו בפני הוועדה מוזמן להעלותו על הכתב ולהעבירו למנהל הוועדה,מר יובל אלגרבלי, באמצעות כתובת דואר אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. וזאת עד לתאריך 13.3.2011.

בהתאם להתפתחות עבודת הוועדה, תישקל האפשרות של שמיעת דברים על פה."