גרסת הדפסה
מושבים מספר: 018-2011

מחירים נורמטיביים בענפי החקלאות ליום 31.12.2010

המחירים הנורמטיביים בענפי בעלי החיים אשר עודכנו לאחרונה ליום 31.12.2007 נשארו ללא שינוי נוכח השינויים הנמוכים המצטברים במדדי התשומות הרלוונטיות.

1. המחירים הנורמטיביים בענפי בעלי החיים אשר עודכנו לאחרונה ליום 31.12.2007 נשארו ללא שינוי נוכח השינויים הנמוכים המצטברים במדדי התשומות הרלוונטיות.

נוכח העובדה כי המחירים הנורמטיביים בענפי הצומח לא עודכנו תקופה ארוכה, סוכם עם מר מיכאל גל, מנהל תחום החקלאות ברשות המיסים להעלות את המחירים הנורמטיביים בענפי הצומח בשיעור של 10%.

2. העיקרון המנחה בקביעה הנורמטיבית להוצאות מראש בענפי המטעים מתבסס אך ורק על ההוצאות המשתנות ולוקח בחשבון כי 50% מההוצאות המשתנות הן הוצאות המותרות בניכוי לשם 'שמירה על הקיים'. כמו כן אין לזקוף לעלות הנורמטיבית עבודה עצמית ויש להתייחס אך ורק לחלק ההוצאות המתייחס לאחוז שלא שווק מסך כל התמורה עד סוף השנה.

3. בעניין קביעת עלות עדר בקר לחלב נציין כי הסיכום שהושג עם רשות המיסים הינו פשרה שנועדה לגשר על מחלוקות עם רשות המיסים בהתייחסות לקביעת עקרונות לקביעת הכנסה חייבת בעדר בקר לחלב.

עמדתנו מקדמת דנן היא שיש לראות בעדר בקר לחלב "רכוש קבוע" לכל דבר ומשמעותה המעשית שאין עליית ערך באם מספר הנקודות המייצגות את גודל העדר לא משתנה וכי על מכירתו של העדר יחול מס רווח הון.

4. המחירים הנורמטיביים למטילות נקבעים על פי עקרון "תקופת ייצור הביצים". לפי עקרון זה צוברת המטילה עלויות עד חודש ההטלה הראשון וממועד זה ועד חודש ההטלה האחרון (שנקבע נורמטיבית) מופחת בכל חודש פוטנציאל היצור של המטילה שהוא ההפרש שבין עלות המטילה ביום ההטלה הראשון לערך הבשר לשחיטה של אותה מטילה.

עופות שמתו בסמוך לתום שנת המס ולא התקבל פיצוי בגינם יוערכו באפס תוך צירוף אסמכתאות להוכחת התמותה.

במקרים של חיסול מוקדם ו/או הסדרים עם מועצת הלול בקשר לשחיטה מוקדמת קיימים הסדרים מיוחדים לפיהם נקבע מחיר נורמטיבי מיוחד לתום השנה והפיצויים בגין אובדן ההכנסה העתידית מפוצלים בהתאם.

5. נוכח הרגישות של ענפי החקלאות לגורמי טבע ולגורמים אחרים יש להקפיד שבעתיים על הכלל הבסיסי של הערכת המלאי - "עלות או שוק כנמוך שביניהם".

6. מצ"ב טבלת שינויים במדדים חקלאים לשנת 2010 לעומת 2009.

7. להרחבה ועיון בסכומים הנורמטיביים ניתן לראות בחוזרינו:

חוזר מס' 12/08 – "עלות עדר בקר לחלב ליום 31.12.2007",

חוזר מס' 13/08 – " עלות נורמטיבית לעגלים ליום 31.12.2007",

חוזר מס' 14/08 – "עלות בעלי כנף ליום 31.12.2007",

לפרטים ולהבהרות ניתן לפנות לעו"ד-רו"ח חן שחרור במשרדנו בת"א.