גרסת הדפסה
קיבוצים מספר: 021-2009

ניכויי ביטוח לאומי על ידי מעסיקים – עדכון

להלן הנחיות חדשות שהוצאו למעסיקים על ידי המוסד לביטוח לאומי בקשר לשומות ניכויים ובנושא דמי ביטוח לאומי:

להלן הנחיות חדשות שהוצאו למעסיקים על ידי המוסד לביטוח לאומי בקשר לשומות ניכויים ובנושא דמי ביטוח לאומי:

חובת דיווח ותשלום בתוך 60 יום מקבלת שומת ניכויים ממס הכנסה

מעתה, נדרשים המעסיקים לדווח למוסד לביטוח לאומי באופן שוטף על שומות ניכויים של מס הכנסה, וכן על כל ההכנסות, התשלומים וההטבות הנלוות המוענקים לעובדיהם, ולשלם את דמי הביטוח הנגזרים מכך,בתוך 60 יום מקבלת השומה ממס הכנסה. מעסיק שלא ידווח כאמור, ובמסגרת ביקורות של הביטוח הלאומי יחויב בתשלום דמי ביטוח על פי שומות מס הכנסה, יחויב גם בתשלומי קנס מלאים.

מבצע לתשלום חובות עד 31.3.09

במסגרת מבצע לתשלום חובות, המוסד לביטוח לאומי יבטל את כל הקנסות למעסיקים שידווחו למוסד עד 31.3.09, על שומות ניכויים ודוחות אחרים, שבהם חויבו על-ידי מס הכנסה משנת 2001 ואילך, ושלא דיווחו עליהם עד כה.

את העתקי שומות הניכויים והדוחות האחרים יש לשלוח בדואר רשום לכתובת : המוסד לביטוח לאומי, המשרד הראשי, שד' ויצמן 13 ירושלים 91909, בעבור אגף ביקורת ניכויים – בית מלם.

הביטוח הלאומי יערוך את השומה וישלח למעסיק שובר לתשלום. המבצע יתקיים בכפוף לתשלום חוב הקרן וההצמדה.

הבהרות בנושא פריסת תשלום נוסף

"תשלום נוסף" הוא שכר הניתן לעובד בנוסף לשכר הרגיל,לרבות בונוס וכו'. במידה והתשלום הנוסף עולה על 25% מהשכר הרגיל יש לחלקו ל-12 ולפרוס 11 חודשים אחורנית.

להלן הבהרות המוסד לביטוח לאומי בנושא:

1. את התשלום הנוסף יש לחלק במספר החודשים, חודש התשלום ו-11 חודשים אחורה, בהם עבד העובד (להוציא חודשים מלאים בהם לא עבד).

2. תשלומי הטבות שכר הניתנים לעובדים על פי הסכמי עבודה שלא בגין עבודה, כגון שווי רכב צמוד אינם מהווים שכר חודשי רגיל ולכן אין לפרוס את התשלום הנוסף על פני החודשים בהם משולמות הטבות שכר בלבד.

3. אין לבצע פריסת שכר בגין חודשים בהם העובדים קיבלו גמלאות מחליפות שכר/שהו בחל"ת ולא עבדו במשך חודש מלא.

לפרטים והבהרות ניתן לפנות לגב' שרונה שחר במשרדנו בעפולה בטלפון 04-6484785.