גרסת הדפסה
מושבים מספר: 014-2009

ניוד מכסות מים בשנת 2009

העדר המשקעים יוצר לחץ כבד על רשות המים לבצע קיצוץ מכסות מים נוסף למגזר החקלאי, מעבר ל- 100 מיליון מ"ק שכבר אושרו, בעת כתיבת חוזרנו זה טרם התקבלה החלטה על קיצוץ נוסף. לבקשת משרד החקלאות הגמישה רשות המים את התייחסותה לניוד מכסות מים בין חקלאים. להלן כללי הניוד כפי שהוסכמו בין משרד החקלאות לרשות המים:

העדר המשקעים יוצר לחץ כבד על רשות המים לבצע קיצוץ מכסות מים נוסף למגזר החקלאי, מעבר ל- 100 מיליון מ"ק שכבר אושרו, בעת כתיבת חוזרנו זה טרם התקבלה החלטה על קיצוץ נוסף.

לבקשת משרד החקלאות הגמישה רשות המים את התייחסותה לניוד מכסות מים בין חקלאים. להלן כללי הניוד כפי שהוסכמו בין משרד החקלאות לרשות המים:

"ניוד מים שפירים: בכדי להקטין את הפגיעה בחקלאים עקב הפחתת כמויות המים בשנת 2009, יתאפשר לצרכן להגיש בקשה להעברת כמות של עד 30% מהקצאת המים השפירים הסופית שלו לשנת 2009 לצרכן אחר, בתנאים הבאים:

א. הצרכן המעביר והצרכן המקבל יגישו בקשה בכתב, על גבי טופס הבקשה לניוד המצ"ב, למחוז משרד החקלאות לא לפני ה- 1.5.09 ולא יאוחר מיום 30.6.09.

ב. ההעברה מתבקשת להשלמת השקיה לגידול שהיה קיים ערב הבקשה לניוד.

ג. לצרכן המעביר יש יתרת מים שלא נוצלו מהקצאתו הסופית בשנת הרישוי 2009.

ד. הצרכן המקבל לא חורג מהקצאתו הסופית לשנת 2009 ערב הגשת הבקשה.

ה. הקצאת המים של הצרכן המקבל לא תעלה על כמות 1989 שלו, כהדגרתה בסעיף 7 לכללי המים (תעריפי מים המסופקים מאת מקורות), תשמ"ז – 1997.

ו. ניתן לבצע ההעברה מבחינת יכולת האספקה ומבחינה הידרולוגית, על פי קביעת הרשות הממשלתית למים ולביוב.

ז. ההעברה אושרה כדין מראש על ידי הרשות הממשלתית למים ולביוב.

ח. במידה ויהיו נחוצים פרטים נוספים, ביצוע ההעברה יותנה בהשלמתם."

בדבר פרטים נוספים, ניתן לפנות למר יעקב צ'סנר במשרדנו בתל אביב.