גרסת הדפסה
מושבים מספר: 054-2007

העברת כספי חלף היטל השבחה מהמינהל לרשויות המקומיות

בהמשך לפסיקת בית המשפט המחוזי מיום 21.02.2007 (ראו חוזרנו 16/2007 "פס"ד בתביעת הרשויות המקומיות לחלף היטל השבחה מממ"י") פנה משרדנו באמצעות עו"ד חיים פרוכטר ממשרד אטיאס פרוכטר ושות' למינהל מקרקעי ישראל לקבלת הנתונים הנדרשים ליישום כלל הסעיפים בהם פסק בית המשפט לטובת הרשויות שיוצגו ע"י המשרד.
  1. בהמשך לפסיקת בית המשפט המחוזי מיום 21.02.2007 (ראו חוזרנו 16/2007 "פס"ד בתביעת הרשויות המקומיות לחלף היטל השבחה מממ"י") פנה משרדנו באמצעות עו"ד חיים פרוכטר ממשרד אטיאס פרוכטר ושות' למינהל מקרקעי ישראל לקבלת הנתונים הנדרשים ליישום כלל הסעיפים בהם פסק בית המשפט לטובת הרשויות שיוצגו ע"י המשרד.

    כמו כן ביקשנו ליישם לאלתר את החלטת בית המשפט על העסקאות השוטפות ולהעביר כספי חלף היטל השבחה בהתאם לפסיקת בית המשפט.

    מינהל מקרקעי ישראל קיבל את עמדתנו ועומד ליישם את החלטת בית המשפט בכל הנוגע לעסקאות השוטפות החל מחודש אוקטובר 2007.

    לאחרונה העביר מינהל מקרקעי ישראל לרשויות המקומיות כתב התחייבות לקיזוז כספי חלף היטל השבחה עפ"י פסה"ד שיועברו לרשויות המקומיות מעתה ואילך ביחס לחודש השוטף האחרון.

    על אף העובדה שלא מוטלת על הרשויות כל חובה לחתום על כתב ההתחייבות, אנו סבורים, לאחר התייעצות עם עו"ד חיים פרוכטר, שאין סיבה שלא לחתום על המסמך שכן הוא משקף את הוראות הדין.

    ברור לחלוטין, שאם הערעור בבית המשפט העליון יתקבל, כולו או חלקו, יהיה המינהל רשאי לקזז מהתשלומים המגיעים לרשויות בעתיד את מה שייקבע שקיבלו בייתר.

  2. בכל הנוגע לסכומי העבר, המגיעים לרשויות המקומיות עפ"י פסיקת בית המשפט, המינהל חייב לשלם את כלל הסכומים המגיעים לרשויות עפ"י סעיפי הזכייה השונים.

    עד כה טרם הומצאו הנתונים ואנו צופים כי קבלתם צפויה בעת הקרובה. וזאת על פי החלטה מיוחדת שניתנה בביהמ"ש ביום 20.5.2007, אלא אם כן יוחלט על עיכוב ביצוע על רקע ערעור שהגיש המינהל לבית המשפט העליון (ע"א 2841/07) על החלטת בית המשפט המחוזי, לגביה נקבע כי היא תיחשב פסק דין חלקי.

    בשלב זה לא הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע.

    בימים הקרובים יינתן צו לסיכומים בכתב בערעור וייקבע מועד לדיון. במקביל, תוגש על ידי עורכי הדין בקשה להקדמת הדיון בשים לב לכך שהמחלוקת נוגעת למערכת היחסים שבין מינהל מקרקעי ישראל לכלל הרשויות המקומיות בישראל

  3. ככל שהדבר יהיה נחוץ, ימשיך בית המשפט המחוזי לדון במחלוקות לעניין יישום פסק הדין. לשם כך, נקבע מועד להמשך הדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום 9.10.07.

להבהרות ולפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח רמי בראל במשרדנו בת"א.