גרסת הדפסה
מושבים מספר: 044-2001

כללי התמיכה בגין הפחתת שימוש במים מרצון לשנת 2001

להלן הכללים המעודכנים בעניין קיצוץ מים מרצון כפי שפורסמו על ידי משרד החקלאות ב- 17.7.2001.

להלן הכללים המעודכנים בעניין קיצוץ מים מרצון כפי שפורסמו על ידי משרד החקלאות ב- 17.7.2001.

כללים אלו תואמים את הייעוץ של משרדנו, ראו חוזרנו 38/01, 20/01.

לקבלת הסברים נוספים ניתן לפנות ליעקב צ'סנר במשרדנו בת"א או לשמעון גדיש במשרדנו בעפולה (טלפון – 04-6484777).

1. "חקלאים שיבקשו להכלל בהסדר מיוחד להפחתת השימוש במים מרצון לשנת 2001 מתבקשים למלא "טופס בקשה לקיצוץ מרצון במכסת המים החקלאית לשנת 2001" לא יאוחר מה – 31.8.01. את הטופס יש להעביר לנציבות המים לאישור (הטופס רצ"ב ב.מ).

2. ההסדר המיוחד להפחתת שימוש המים מרצון מיועד לשנת 2001 בלבד ולא יהווה תקדים ו/או הסדר מעבר לשנה זו.

מבלי לגרוע, באם חקלאי מעוניין בהסדר זה עד ל3- שנים, עליו לציין זאת במפורש בטופס הבקשה.

3. התמיכה בגין הפחתת שימוש במים מרצון תינתן לחקלאי שעמד בקיצוץ האדמיניסטרטיבי.

4. הכללים להענקת תמיכה לחקלאי בגין הפחתת השימוש במים מרצון, יהיו אותם הכללים להענקת התמיכה לחקלאים בגין הקיצוץ האדמיניסרטיבי, בכפוף לשינויים המפורטים להלן במסמך זה.

5. תנאי הסף לזכאות לקבלת התמיכה בשל הפחתת השימוש במים מרצון יהיה פגיעה בהכנסה מהחקלאות הצמחית ומהמדגה בשיעור שלא יפחת מ- 10% בגין סך כל כמות המים המופחתת דהיינו – הקיצוץ האדמיניסטרטיבי וההפחתה מהשימוש מרצון.

6. אישור נציבות המים יינתן רק לאחר שהחקלאי / האגודה החקלאית יתחייבו שיש באפשרותם להפחית בפועל את השימוש במים מרצון בחקלאות.

7. התמיכה עבור הפחתת שימוש המים מרצון תינתן לשעורין באמצעות המנגנון הקיים בהסדר לקיצוץ האדמיניסטרטיבי.

    א. חקלאי שמילא טופס בקשה למקדמה ע"ח התמיכה בגין הפחתה בשימוש המים מרצון והגיש תוכנית גידולים ולוח מים המותאם להפחתה ומאושר בידי משרד החקלאות. תשולם מקדמה בשיעור של 30% לאחר אישור נציבות המים.

    ב. חקלאי שיגיש אישור מנציבות המים / חברת מקורות על הפחתה בצריכה בפועל או דו"ח רואה חשבון, לפי הענין, על עמידה בתוכנית ההפחתה מרצון במכסות לשנת 2001 עד לחודש ספטמבר 2001, (אישור זה יכלול את צריכת המים בפועל של החקלאי עד ספטמבר 2001 והיקף המכסה עד לתקופה זו), יהיה זכאי למקדמה נוספת של 20% מתחשיב התמיכה.

    ג. חקלאי שיגיש אישור סופי מנציבות המים / חברת מקורות על הפחתה בצריכה בפועל או רו"ח מטעם האגודה לפי הענין על עמידת החקלאי בתוכנית ההפחתה מרצון במים לשנת 2001 יהיה זכאי למקדמה נוספת בשיעור של 30% מתחשיב התמיכה.

8. מועד עריכת חשבון סופי

מס הכנסה יערוך חשבון סופי לקביעת זכאות החקלאי לתמיכה לאחר הגשת דין וחשבון לחקלאי לשנת המס 2001 ולאחר אישור נציבות המים על עמידת האגודה בהקצאה השנתית המופחתת שלה לשנת 2001.

9. התמיכה תעשה בהתאם לטבלה המפורטת להלן.

התמיכה למ"ק מים מקוצצים בקיצוץ מרצון (שקל למ"ק)

למי ששיעור הקיצוץ האדמיניסטרטיבי והקיצוץ מרצון *

קבוצת גידול

נמוך מ – 35%

גבוה מ – 35%

מדגה

0.63

0.73

גד"ש ומספוא

0.73

1.15

הדרים

1.15

1.57

מטעים, ירקות ופרחים

1.68

2.10

* שיעור הקיצוץ מהמכסה לשנת 1989 או הצריכה הממוצעת 1996-97-98 הנמוך שבהם.

10. התמיכה תשולם תחילה בשל ההפחתה משימוש מרצון במכסת המים בגידולים בהם הרווחיות נמוכה, בסדר עולה ובהתאם לנורמות ההשקיה לדונם בטבלאות משרד החקלאות (הרשות לתכנון). התמיכה בגין ההפחתה משימוש מרצון תשולם על סוגי הגידולים שנותרו לאחר שחושבה התמיכה בגין הקיצוץ האדמיניסטרטיבי.

11. על התמיכה בגין ההפחתה משימוש מרצון לא תחול השתתפות עצמית.

12. אי עמידה בתנאי הפחתת שימוש במים מרצון, לא תשפיע על הזכאות לתמיכה בגין קיצוץ אדמיניסטרטיבי.

13. אגודה, אשר חבריה הגישו בנפרד בקשה לתמיכה בגין הפחתה משימוש מרצון, ואשר הבקשה נבדקה ואושרה בנציבות המים לגבי מכסת המים הכוללת של האגודה ההסדר יהיה כדלקמן:

    א) המכסה לאחר ההפחתה מרצון תיקבע לאגודה ברשיון מתוקן לשנת 2001.

    ב) התמיכה עבור ההפחתה מרצון, תינתן לכל חקלאי בנפרד אשר בקשתו אושרה על פי הכללים לתמיכה בקיצוץ האדמיניסטרטיבי בשינויים המחוייבים במסמך זה.

    ג) חקלאי שאושרה בקשתו לתמיכה (על פי אישור הרשות לתכנון במשרד החקלאות), אך בפועל לא עמד בהתחייבותו להפחתה מרצון, יקבל תמיכה בהתאמה להפחתה בפועל, אם עמד ב – 75% עד 100% מהכמות לה התחייב. היה והכמות אותה הפחית, בגין ההתחייבות להפחתה מרצון, נמוכה מ – 75% ביחס להתחייבותו, התמיכה תינתן רק למחצית מהכמות המופחתת בפועל בגין ההפחתה מרצון.

14. נציבות המים לא תאשר הגדלת מכסת מים או העברת מכסת המים לחקלאים שאושר להם פיצוי בגין קיצוץ אדמיניסטרטיבי או הפחתה מרצון.

15. החתימה על טופס הבקשה להפחתה משימוש מרצון במכסת המים החקלאית לשנת 2001 ישמש כהתחייבות הצרכן לעמוד בכללי הזכאות לתמורה בגין הקצוץ מרצון."