גרסת הדפסה
מושבים מספר: 035-2000

קייט כפרי בחלקה א' של נחלה במושב

להלן הנחיות לבצוע החלטה מס' 880 של מועצת מקרקעי ישראל (הרצ"ב) כפי שפורסמו בהוראות אגף חקלאי מס' 43 א' מיום 18.6.00 והחלטה מספר 653 בנדון:

להלן הנחיות לבצוע החלטה מס' 880 של מועצת מקרקעי ישראל (הרצ"ב) כפי שפורסמו בהוראות אגף חקלאי מס' 43 א' מיום 18.6.00 והחלטה מספר 653 בנדון:

" 1. במושבים המוגדרים כיישובי עדיפות לאומית א', לרבות יישובי קו עימות גזרת לבנון, תותר הקמה של עד 10 יחידות קייט כפרי בחלקה א' של נחלה , בשטח כולל של עד 200 מר' ברוטו (במקום עד 8 יחידות בשטח כולל של עד 160 מר' ברוטו). בכללים לגבי גודל כל יחידה לא חל שינוי לעומת האמור בהחלטה 653.

2. א. מבנה קייט יוקם רק בשטח המותר לבניה למגורים בחלקה א' של הנחלה.

ב. במקרים שאין אפשרות פיזית למקם את מבני הקייט, או חלקם, בתחום השטח כאמור ס"ק

א' לעיל לאחר בדיקה של הפקוח ומח' מיפוי ומדידות במחוז, ניתן לאשר הרחבה של אזור המגורים, בצמידות לאזור המגורים הקיים, בגודל הנדרש, לפי תכנית מפורטת נקודתית שתתואם עם המחוז. יש לדרוש חתימת האגודה ואם צריך גם שלה הסוה"י או ההסתדרות הציונית העולמית, בטרם חתימת המחוז. אישור תכניות הבניה יינתן לאחר אישור התוכנית הנ"ל כחוק.

3. במושבים שאינם מוגדרים כיישובי עדיפות לאומית, בתחום מועצות אזוריות עמק יזרעאל, מגידו וגלבוע, ניתן לאשר תכניות למבני קייט כפרי בחלקה א', כאמור בסעיף 3 לעיל, להיקף של עד 8 יחידות, סה"כ בגודל של עד 160 מ"ר ברוטו, וזאת לגבי תכניות בניה שיוגשו לאישור המחוז לא יאוחר מתאריך 31.12.00 ושניתן לאשרן עד למועד זה. סעיף זה התקבל בהקשר לפתרונות מקומות אכסון עקב צליינות 2000.

4. א. השימוש במבני הקיייט הכפרי מיועד לקייט בנים בלבד. המועצה הדגישה בהחלטתה כי כל שימוש אחר במבנים הנ"ל, לרבות למטרת מגורים (שאינם קייט) יהווה הפרת ההסכם, על הנובע מכך. בעל נחלה שיעשה שימוש אחר במבנים הנ"ל לא יהיה זכאי לחוזה חכירה לדורות לנחלתו. כן החליטה המועצה כי חותמת בנוסח מתאים תוטבע על ידי המינהל גם על התוכנית להיתר הבניה.

ב. בנוסח ההסכם הנהוג כיום במינהל למטרת שימוש קייט כפרי בחלקה א' מצוין כי השימוש מותר לקייטנים בלבד.

לאור החלטת המועצה ייעשה עדכון בנוסח ההסכם.בתאום עם היועץ המשפטי. הוא יועבר אליכם בהמשך, וכן נוסח החותמת שתוטבע על תכנית הבניה."

נספח

====

החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 888 ( תאריך חתימה 30.5.00)

בתוקף סמכותה לפי סעיף 3 לחוק מינהל מקרקעי ישראל התש"ך – 1960 החליטה מועצת מקרקעי ישראל בישיבתה מיום ה' בניסן תש"ס (10 באפריל 2000) לתקן את החלטה מספר 653 כדלקמן:

  1. סעיף 1 ו' יתוקן, ויהפוך ל – 1 ו' (1) ונוסחו יהיה כדלקמן:

"על אף האמור בסעיף 1 ד' לעיל בנחלה הנמצאת בישוב המוגדר כישוב באזור עדיפות לאומית ב' השטח לקייט כפרי יהיה עד 160 מ"ר ברוטו. סך כל יחידות הקייט הכפרי לא יעלה על שמונה".

  1. יתווסף סעיף 1 ו' (2) בנוסח כדלקמן:

" על אף האמור בסעיף 1 ד' לעיל בנחלה הנמצאת בישוב המוגדר כישוב באזור עדיפות לאומית א' (לרבות בישוב המוגדר כישוב בקו עימות בגזרת לבנון) השטח לקייט כפרי יהיה עד 200 מ"ר ברוטו. סך כל יחידות הקייט הכפרי לא יעלה על עשר".

  1. סעיף 1 (ג) בהחלטה 653יהפך ל- 1 ג' (1), יתוסף סעיף 1 ג' (2) בנוסח כדלקמן:

"הקמת מבנה הקייט הכפרי תותר רק בשטח המותר לבניה למגורים בתוך חלקה א' של הנחלה. אם פיזית לא ניתן להקים את מבנה הקייט הכפרי באזור המגורים, ניתן היה להקימו בשטח הצמוד לאזור המגורים. האישור יינתן בתנאי שתוכן תוכנית הפורטת בתיאום עם המינהל ושתאושר כחוק".

  1. בנחלה הנמצאת במושב בתחום שיפוט מועצות אזוריות עמק יזרעאל , מגידו, וגלבוע, השטח לקייט כפרי יהיה עד 160 מ"ר ברוטו וזאת לגבי תוכניות בניה שתוגשנה לאישור המינהל עד 31.12.2000.
  1. בהסכם עם בעלי הנחלות להקמת קייט כפרי יודגש כי כל שימוש אחר במבנים אלו, לרבות למגורים, יהווה הפרת ההסכם ויגרום בין היתר לכך, שהמינהל לא יחתום על חוזה חכירה לדורות עם בעלי הנחלה. על תוכנית הבניה שתוגש למינהל תוטבע חותמת שתציין את האמור לעיל.
  1. החלטת מועצה 653 נשארת בעינה בכפוף לתיקונים נשוא החלטה זו.